Jak powinno wyglądać CV

Jak powinno wyglądać CV

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak powinno wyglądać CV. Przede wszystkim należy pamiętać, że jest to dokument, a zatem ma wyglądać estetycznie. W szkole wszyscy już uczymy się jak tworzyć nasze dokumenty, zatem powinniśmy umieć wykorzystać naszą wiedzę w tej dziedzinie. Tekst powinien być wyjustowany, a każda rubryka powinna być odznaczona, aby nie trzeba było jej szukać. Najmniejsza czcionka to rozmiar 10. Standardowa to rozmiar 12. Najlepiej jest zainspirować się gotowymi CV, ale nie kopiować. To naprawdę zabawne, kiedy pracodawca przegląda kilkanaście CV i wszystkie posiadają ten sam wzór. Jednak to lepsze niż niedbały dokument. Na początku powinno się umieścić dane: imię, nazwisko, data urodzenia, adres, numer telefonu, e-mail. Można obok tych informacji zamieścić fotografię, ale niech będzie udana oraz profesjonalna. Lepiej nie dodawać fotografii z imprez. Następnie uwzględniamy rubrykę dotyczącą doświadczenia zawodowego wpisując od tego najmłodszego po najdalsze. Potem w ten sam sposób opisujemy edukację zaczynając od studiów i kończąc na szkole średniej. Można w edukacji dodać kursy i certyfikaty, a można stworzyć osobny dział dla tych informacji. Można uwzględnić osobno część dotyczącą języków obcych, ale można to uwzględnić w całej rubryce „umiejętności”. Możemy uwzględnić również nasze cechy, a także zainteresowania.